Offseason, en nu?


Zo hé, dat is al weer een tijdje geleden…..
Door een drukke periode heb ik wat minder tijd gehad om mijn blog bij te houden, maar ik wil toch nog even wat van me laten horen, zo aan het einde van het seizoen!

2018 zit erop!
Ja, het klinkt raar, maar het seizoen 2018 zit erop. Als ik terugkijk op dit seizoen, dan heb ik heel, maar dan ook echt heel veel om op terug te kijken. Om te beginnen, begonnen met de uitdaging van 1e Divisie dit seizoen. Het ging super goed, en ik merkt dat ik me steeds verder ontwikkel, wat ook zeker de bedoeling was dit jaar. Maar wat typeert nou mijn seizoen?
Dit seizoen zie ik voor mij als een seizoen waarin ik veel heb geleerd. Veel lessen geleerd, geen enkele perfecte race gedraaid (volgens mij bestaat deze ook echt zeker niet!), veel goede dingen meegemaakt, maar ook veel fouten gemaakt. Een aantal goede resultaten behaald, zoals een aantal goede wedstrijden en podiumplaatsen, maar ook veel slechtere resultaten, een aantal matige competitiewedstrijden, maar daar heb ik weer veel van geleerd!
Sinds mijn laatste blog heb ik tijdens de zomervakantie in Frankrijk een zwaar trainingsblok gedaan voor de laatste competitiewedstrijden na de vakantie, waarvoor dank aan mijn vader en moeder, heb ik deze twee competitiewedstrijden gedaan en nog een extra wedstrijd in Zwolle.

De laatste  competitiewedstrijd was  een Dubbele Mini-Swimbikerun. Het begin was goed, vooral de eerste zwemserie bood potentie door mijn goede positionering, echter gingen er ook dingen mis die er helaas voor zorgden dat de eindpositie niet was waarvoor ik de laatste tijd zo hard getraind had. Na de eerste Swim zat ik goed gepositioneerd, redelijk voorin, en kon ik aansluiten bij de grote kopgroep na 1 ronde fietsen. Helaas bood het water mij de tweede swim minder uitkomst en zakte ik redelijk ver terug in het veld, waardoor ik mezelf terug moest vechten in de wedstrijd en nog halen wat er te halen viel. Uiteindelijk een 31e plek, maar er had echt veel meer in gezeten!  

Het seizoen is afgesloten met een 2e plek in Zwolle op de 1/8e triathlon, waarna ik ook zeker wel toe was aan een off-seasonperiode.




En nu?
Volgend seizoen wacht mij een nieuwe uitdaging. Met trots kan ik mededelen dat ik ben opgenomen in de Eredivisie-selectie van Triteam Groningen! Ik ben super gemotiveerd, heb er super veel zin in, en kan niet wachten om volgend seizoen aan de bak te gaan! Samen met een super mooi en goed team, komt er vast een goed en mooi seizoen aan! 

De keerzijde hieraan is dat ik wel het competitieteam van De Boks verlaat. Ik heb veel geleerd dit jaar bij De Boks, waarvoor dank aan iedereen die hier een deel in heeft geleverd, maar voor mij voelt dit als de juiste keuze!

En ja, er zal nog veel werk moeten gebeuren en progressie worden gemaakt om mee te kunnen doen in de Eredivisie, maar ik ben ook meer dan ooit gemotiveerd en bereid om er volledig voor te gaan!

Dank aan iedereen die mij dit seizoen gesteund heeft! In het speciaal mijn vader en moeder, die me waar nodig ondersteunen op elk gebied. Jacob, mijn coach, die vertrouwen in me toont en het beste in me naar boven probeert te halen(Ook al betekent dat, dat hij me vaak moet afremmen haha), en iedereen die zelf wel weet dat ik hun dank, dat zijn er te veel om op te noemen!

Dat was het dan weer! Ik hoop jullie zo even op de hoogte hebben gebracht van hoe en wat het ervoor staat. Ik ga lekker aan de bak met trainen, en ik hoop dat jullie het weer een leuke blog vonden.


Reacties

Populaire posts van deze blog

IronMan Zell am See-Kaprun

3e Plek VOV Run Vries

Triple Mix Almere Duin!