What's behind is behind. Lets look ahead!

Het ziek zijn heb ik gehad. Die trainingstijd ga je niet terug krijgen. Geen nut dus om daar op terug te kijken en te reflecteren. En nu? Rustig weer opbouwen. De onervarenheid speelt je soms parten in het begin, maar daar vind ik mijn weg wel in. Het gaat steeds beter, en komt binnenkort allemaal wel op zijn plek terecht.

Podium? Winst?
Afgelopen weekend stond er dus na een week opbouwen weer wat anders dan Z1 trainingen op het programma. Namelijk: een crossloopje. Maar wel met een opdracht. En misschien is deze opdracht wel moeilijker dan gewoon volle bak te gaan lopen. Ik moet me inhouden. 4.3km. Z2. Dus zonder verwachtingen gestart, en in de hartslagen blijven lopen. Dit was niet altijd even makkelijk aangezien er een flinke steile heuvel in zat die de hartslag wel even testte.

Resultaat? Ik liep lekker ontspannen, 3:50/km, 3e plek overall en een 1e plek in mijn leeftijdscategorie. Vet! Dat is een goede opsteker naar de komende trainingsperiode.

Progressie:
Afgelopen "off-season/Oktober-December" heb ik erg gebouwd aan de basis. De motorcapaciteit moest omhoog. Waar ik vroeger 1:27 makkelijk zwom zwem ik nu 1:18. Ik heb ook een nieuw PR staan op de 400m, namelijk 4:56. Trots op, want dat had ik voor aanvang van het seizoen al niet gedacht te behalen. Waar ik vroeger 3:50 Z3 liep loop ik nu 3:35. Het begint lekker te gaan. Ook de wattages die gaan echt goed vooruit. 

Maar nu de intensiteit begint te komen, merk je wel dat die topsnelheid amper getraind is, en nog wel ontbreekt. Daar moet dus aan gewerkt worden. het "VO2-max werk". De harde trainingen. Die komen nog wel. Zo dat ik op het juiste moment sta waar ik wil staan!

En natuurlijk een lichte shoutout naar Joost Somsen met wie ik veel trainingen doe, wat het wel makkelijker maakt om de trainingen allemaal te volbrengen. Ik denk ook dat dat de road to succes is, om juist ook vriendschappen op te bouwen door de sport. Want de sport is al egoïstisch genoeg.

Waar kom ik aan de bak de komende maanden in voorbereiding op het seizoen:
* 22 Februari Rietplascross
* 01 Maart Debuut Halve Marathon
* 21 Maart Lenteloop Emmen
* 05 April 4 mijl van Emmen
* 11 April NK Duathlon Standaard
* 3 Mei NK Duathlon Sprint Stayer

Hierna begint het seizoen "ECHT" voor mij!

Wil jij mij helpen naar een topseizoen?

Het is voor mij als student erg lastig om al mijn materieel zelf te onderhouden. Gezien dat triathlon een erg dure sport is en de ontwikkelingen elk jaar veranderen moet je gewoon een back up hebben om goed te kunnen zijn bij de top. Bijvoorbeeld heb ik een wetsuit nodig komend seizoen, trainingsschoenen, wedstrijdsschoenen, voeding, noem maar op!

Kun/wil jij mij helpen om mijn dromen/doelen waar te maken? Aarzel niet en benader me snel! Samen komen we er wel uit wat ik voor U kan betekenen en andersom ook!

Reacties

Populaire posts van deze blog

IronMan Zell am See-Kaprun

3e Plek VOV Run Vries

Triple Mix Almere Duin!